.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت نظارت بر عملکرد مدیران!
ضرورت نظارت بر عملکرد مدیران!

بدون شک اکثریت مردم مازندران معترف به این موضوع می باشند که این استان بر اساس پتانسیل و توانمندیهای موجود در ابعاد مختلف به جایگاه شایسته و واقعی خود نرسیده و تا رسیدن به نقطه مطلوب و در خور شان خویش فاصله دارد.البته علل مختلفی از سوی اصحاب سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،هنری و...برای عقب ماندگی ها بر شمرده شده که در جای خود قابل اعتنا و بررسی می باشند.

اما آنچیزی که متاسفانه مشکل همه ادوار گذشته و حال این استان بوده حضور برخی افراد مدیر نما در مسندهای اداری بوده که همیشه حضور این افراد باصطلاح مدیر نه تنها عامل پیشرفتی برای استان نبوده بلکه مانع و سدی در ارتقا جایگاه این استان بوده است.

این امر تا آنجا پیش رفته که به قول یکی از دوستان صاحب قلم شوری آن حتی داد آشپز را هم در آورده است که در جای خود قابل توجه و تاسف است.چیزی که یقینا"کسی نمی تواند کتمان کننده آن باشد.
این مدیران که گاها"فاقد تجربه های اولیه مدیریتی و حتی اداری بوده و از حوزه کاری خود کمترین اطلاعی نداشته و یا اینکه مدارک تحصیلی شان هیچ سنخیتی با پستهای احراز شده ندارد و همین امر سبب شده که نه تنها شاهد پویایی آن دستگاه نبوده بلکه یک نوع روزمرگی و رکود را نیز در سطح همان ادارات شاهد باشیم.

اینکه وابستگی های سیاسی،برخی مراودات دوستانه....و نه لیاقت و شایسته سالاری و تعهد به چه میزان در این موارد دخیل می باشند موردی است که براحتی برای همگان قابل فهم است اما سئوال اساسی این است که براستی چه زمانی مازندران از این معضل خلاصی می یابد؟آیا زمان آن نرسیده که مسئولین ارشد استانی مراقبت بیشتری در نحوه انتصاب مدیران سطح استان و شهرستانها و پستهای مدیریتی در درون ادارت کل و سازمانها داشته باشند؟

براستی هم اکنون جایگاه منتقدین دلسوز و افراد خبره و کارشناس در درون برخی دستگاههای اداری و سازمانها چه می باشد؟در مطلبی به نقل از معاون محترم سیاسی امنیتی استان خواندم که ایشان از رصد و پیگیری ارتباط گیری مدیران اجرایی مازندران با مردم از سوی تیم های بازرسی نا محسوس خبر دادند حال از این برادر دلسوز و پر تلاش جای سئوال دارد که آیا بر نحوه فعالیت مدیران در عملکرد درون سازمانی و تکریم کارمندان و حفظ شان و منزلت آنان و یا تصمیماتی که به نوعی بازخورد آن مستقیما"به مصالح استان مرتبط می باشد آیا نظارتی علنی و یا نامحسوس معمول می پذیرد؟اگر چنین است نتایجی که قابل اعتنا و بازگو کردن برای مردم استان باشد چه بوده است؟

علی ایحال ضمن خدا قوت و تشکر از تمام مدیران لایق و متعهدی که در طول این سالها براستی و با جدیت برای پیشرفت هرچه بیشتر مازندران و مردم شریف آن متقبل زحمت شده که تعداد آنها نیز اندک نبوده و از سرمایه های این استان محسوب شده ، انتظار از مسئولین استانی این است ضمن تقویت جایگاه مدیریتی در استان و توجه بیشتر به طرحها و ایده های کارشناسان خبره،متخصص وبا تجربه شاهد مازندرانی آبادتر از تمامی برهه ها در آینده نزدیک باشیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بیژن خاوری 29 مهر 1389
اقای مدیر مسئول -تیتر بسیار زیبا و پر محتوا وبا تاثیر شگرف واصلاح ساختار مدیریت (از خورد وکلان کشور)و و و را مطرح کردید که راهکاری بس بزرگ دارم که در صورت اجرا. ملت ایران از سوء مدیریتها -انتخاب رابطه ای -تحمل مدیران نا لایق وووو نجات پیدا خواهند کرد .ودر ادامه -هیچ مدیر نالایق به خود اجازه قبول پست نمیدهد و هر ادم منافق وسود جو و فرصت طلب هم به خودش اجازه کاندید شدن.... در پی همین گزارش .با شما خواهم بود و برای ارتباط از همین صفحه استفاده و یادداشت بگزارید
نا شناس 29 مهر 1389
کدوم مدیر؟کسی که دو دستی به پستش چسبیده و به مسئولین بالا دستی آقاجان جان میگه........
نا شناس 30 مهر 1389
یه چیزجالب دیگه که شمااشاره نکردی،اینه که این مدیرها کلی آدم شبیه خودشون رو میارن مشغول میکنندوتا مدتها سرپستشون می مونند،البته اینهاروکه شما فرمودی لازم نیست متخصصان بگن ،دیگه بچه هاهم حالیشونه.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.294 seconds.